dijous, 28 de febrer del 2013

Com elaborar un quiz o concurs de preguntes sobre Literatura medieval

Als grups 21A i 21T hem proposat de manera optativa la creació d'un quiz o qüestionari amb 10 preguntes de la literatura vista durant els dos primers trimestres. Cada quiz ha de girar al voltant d'un autor, un llibre destacable o un tema concret de la prosa i poesia medievals. Entre els alumnes que faran voluntàriament l'activitat TIC s'han repartit els temes per tal de no repetir-los. Tenen de termini fins a la nit del dia 12 de març per a preparar-los i incrustar-los al blog d'aula, d'aquesta manera podran ser valorats.

Cal documentar-se molt bé per a redactar les preguntes. Açò no és tasca fàcil. El llibre Les veus del temps, els apunts de classe, els comentaris fets, les exposicions realitzades i alguna font externa --libres de text, internet-- poden servir d'informació. Les preguntes han de mostrar quatre possibilitats de resposta, entre les quals una siga la correcta. Trobareu alguna dificultat en la manera com s'ha de redactar la pregunta, molt concreta i clara, relacionada de prop amb el tema escollit. L'interés literari de cada pregunta s'ha de tenir molt en compte amb la proposta d'informació rellevant, important. També les quatre respostes han de ser versemblants, relacionades i no gaire difícils. A més, haureu d'incloure alguns textos de feed-back o ampliació de cada resposta correcta i d'acompanyar el quiz amb imatges que l'il·lustren. Convé que el professor revise els vostres qüestionaris abans de publicar-los per a donar-hi el vist i plau. Aleshores ja podreu passar el treball a l'aplicació en línia que usarem: www.quizrevolution.com. Finalment, haureu d'incrustar el gadget (l'objecte) en una entrada del blog d'aula on el presentareu breument parlant de l'experiència i els aprenentatges nous.

Us deixem un tutorial de tot el procés: des de la confecció de l'esborrany fins a la publicació del quiz en el blog. Estem convençuts que amb aquesta tasca optativa fareu un bon treball i aprendreu més coses de les que imagineu. Llegiu amb atenció el tutorial següent i, bona feina!

- - - - - -
P.S. (27-03-2013).
>> La rúbrica usada per a l'avaluació dels quizzes fou elaborada pel 21T.
>> Els qüestionaris presentats són: 13 del 21T i 21 del 21A.

4 comentaris:

Anna Gascon ha dit...

Quina proposta més engrescadora. Ja anireu contant!

Antoni de la Torre ha dit...

Hola, Anna. D'avui a dues setmanes podrem donar compte de l'activitat. Hi ha interessants competències en joc i diversos graus d'implicació. Què en sortirà? Ho veurem. Salutacions i fins aviat.

Anna Tur ha dit...

Em sempla una molt bona proposta. Intentaré posar-ho en pràctica amb els meus alumnes. Enhorabona per la feina que feu i gràcies per compartir-la!

Antoni de la Torre ha dit...

Gràcies, Anna. Pots llegir una darrera reflexió al meu blog La Paraula Vola, del dia 26/03/2013. Seguim compartint.